Hogyan érhető el a pihentető alvás?

alvas-no

Egyre többször találjuk szembe magunkat azzal a ténnyel, hogy rendkívül fáradtak vagyunk, de mégsem tudunk elaludni. Ennek oka, hogy egyre több stressz vesz körül bennünket, ami talán a rohanó életvitelünkből adódik. Sajnos a világot már nem lehet visszafordítani, vagy elfogadjuk ezt az életformát és megpróbáljuk megtanulni a stresszt kezelni vagy pedig elmenekülhetünk a természetbe. Véleményem szerint a legtöbben a megszökés helyett a megszokást fogják választani.

A pihentető alvásra azért van szükség, mert az határozza meg a másnapi teljesítményünket, a másnapi teljesítő képességeinket. Ahhoz azonban, hogy éjjel nyugodtak tudjunk lenni, szükséges a nap lezárása, amely sokféleképpen történhet. A legtöbb esetben azt tapasztaljuk, hogy hulla fáradtan, az utolsó munkát is befejezve egy gyors zuhany után esünk az ágyba, majd nem értjük, hogy miért forgolódunk és miért nem jön a nyugtató álom a szemünkre. Ez azért van, mert attól, hogy a test már nem tud többet teljesíteni, az agynak időre van szüksége ahhoz, hogy nyugalmi állapotba kerüljön. Sajnos az agyat nem lehet egy gombnyomással kikapcsolni, ugyanakkor különféle módszerekkel rábírhatjuk, hogy térjen ő is nyugovóra.

Próbáljuk ki például, hogy nem egy gyors zuhannyal zárjuk a napot, hanem egy kellemes meleg fürdővel, netán mécsesekkel, nyugtató illóolajokkal és kellemes, relaxáló zenével. Nem kell órákig a kádban heverészni, már 15 perc is képes teljesen ellazítani a testet, a lelket és elcsendesíteni a gondolatokat. A gyógynövényekből készült fél bögre nyugtató teát is elszürcsölgethetünk a kádban, amely szintén segít a mély alvást előidőzni.

Aki inkább valami mozgással próbálná magát az egész napos teendőktől megszabadítani, azoknak a jógát ajánljuk. A hatha jóga például teljesen átmozgatja a testet, tehát akik ülőmunkát végeznek, azoknak is rendkívül hatásos, segít a testre koncentrálni, összhangba hozza a testet és a lelket, a mély légzések pedig lazító hatásúak és stresszoldásra is képesek. A jóga gyakorlatok utáni relaxáció segít a test tudatos ellazításában, amellyel felkészülünk az éjjeli alvásra.

Kíméljük meg magunkat az órákig tartó, tehetetlen és bosszantó forgolódástól, hogy reggel egy sokkal pihentebb arc nézzen vissza ránk a tükörből.

ez is érdekelni fog

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.