A menstruáció előtti „kellemetlen” időszak

no-merges

A legtöbb nő ismeri a premenstruációs időszakot, ha szerencsésebb, akkor csak hallomásból tud róla, ha nem, akkor tapasztalja is havonta. Már a férfiak előtt sem kell titkolózni, hiszen ők is tisztában vannak a nők menstruáció előtti érzékenységével. A legtöbb nőnek csupán a hónap fele az, amikor is „normálisnak” érezheti testét és lelkét. A menstruáció néhányuk esetében rendkívüli módon tudja felborítani a hétköznapokat. A hónap fele ugyanis arról szól, hogy változik a test és a lélek egyre érzékenyebb. A másik két hét egészen normális, bár szinte el sem hisszük, milyen gyorsan elmúlik. A premenstruációs időszak akár 5-10 nappal is jelentkezhet, amely egy 28 napos ciklus elég nagy hányadát kiteszi, nem beszélve az 5-7 napos vérzésről, tehát jó esetben marad 10 napunk, hogy „normálisak” legyünk.

A prementruációs időszakban érdemes B-6 vitamint juttatni a szervezetbe, amely kissé csökkenti a stresszt és az ingerlékenységet. Egyébként erre az időszakra teljes mértékben ugyanazok a tippek javasoltak, amelyeket az általános stressz elkerüléséhez. Sőt, egyszerűen fogadjuk el a tényt, hogy nők vagyunk és meg kell küzdenünk az érzékenységgel. Ne utáljuk ezekben az időszakokban a testet, hiszen ez egy természetes folyamat, amely hozzánk tartozik. Kérjük meg párunkat, hogy legyen kissé türelmesebb hozzánk, de ne használjuk kifogásként az állapotot! A menstruáció és a hozzá tartozó hormonális változások nem betegségek, hanem a test természetesen folyamatai. Tanuljuk meg inkább levezetni a stresszt, hosszabb távon sokkal eredményesebbek lehetünk.

ez is érdekelni fog

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.