Összefügg-e a porckopás és az irodai munkavégzés?

office-594132_960_720

A számítógép napjaink szerves részét képezi, és munkavégzés kapcsán is gyakran bizonyul hasznos segítőtársnak. Amennyire megkönnyíti azonban a mindennapokat, legalább annyi hátránnyal is jár, méghozzá az ülő munkavégzés apropóján. A Magyar Gyógytornász-Fizioterapeuták Társaságának 2014-es felméréséből kiderült, hogy a 35 és 65 év közöttieknek legalább fele tapasztal ízületi panaszokat az ülőmunka miatt.

A porckopás nem csak azért érdemel figyelmet, mert akár komoly fájdalmakkal is járhat, de sajnos tény, hogy egy idő után a mozgás szabadságára is rányomhatja bélyegét. Az izuletor.hu azt javasolja az ülőmunkát végzőknek, hogy szabadidejükben figyeljenek fokozottan a rendszeres testmozgás mindennapokba illesztésére, hiszen ennek köszönhetően a porckopás kellemetlenségei is enyhülhetnek.

Figyeljünk az irodai környezetre!

Sokan vannak, akik sajnos nem tehetik meg, hogy saját maguk válasszák ki íróasztalukat és irodai széküket. Tenni azonban ők is tehetnek a porckopás megelőzése érdekében. Nem csak az aktív szabadidős tevékenységre gondolunk, hanem a munka közbeni testtartásra is.

A karok és a lábak zárjanak be derékszöget az ülés során, a monitor pedig szemmagasságban legyen elhelyezve. Nem lehet elégszer hangsúlyozni derék és a hát kíméletét, ennek érdekében pedig célszerű a derék mögé egy kispárnát vagy törölközőt helyezni. Ez utóbbi egyébként azt is megakadályozza, hogy a munka során belesüppedjünk a székbe, ezzel természetellenes pózba kényszerítve a csigolyákat.

Egy helyben ülni egészségtelen

Az ülőmunkát végzők gyakran tapasztalják, hogy már akár egy óra elteltével is fájni kezd a hátuk. Mindenképpen ajánlott tehát időnként felkelni, átmozgatni a végtagokat. Ebédidőben egy séta kifejezetten jót tesz, de a munka utáni elfoglaltságot is célszerű ennek megfelelően megválasztani.

A rendszeres testmozgásnak hála, megerősíthetőek az ízületek környéki izmok, melyek így leveszik a terhet az ízületekről, tehát végső soron a porckopás folyamata is lassítható ilyen módon.

Az életmódváltás segíthet!

Annak érdekében, hogy a porckopás ne okozzon már fiatalon panaszokat, megéri változtatni az egészen apró szokásokon is. Az irodai helytelen testtartás korrigálása mellett fontos szerep jut a sportolásnak és a helyesen kivitelezett gyakorlatoknak.

Az edzések jótékony hatásait már néhány hét alatt lehet érezni, de természetesen fontos ügyelni a túlerőltetés és a sérülések elkerülésére. A porckopás folyamata ugyan nem előzhető meg, de tudatos odafigyeléssel lassítható az, és a fájdalmak is enyhíthetőek.

Az úszással biztosan nem lehet mellélőni, hiszen a leginkább ízületkímélő mozgásformaként tartjuk számon. A fokozatosságra ügyelve a futás, vagy a konditermi mozgás is remek választásnak bizonyul, de akár otthonunk falai között is tehetünk az erősítés és ezzel együtt az ízületek tehermentesítése érdekében.

Már napi harminc perc edzés is csodákra képes, viszont a bemelegítésről és a nyújtásról egyetlen alkalommal se feledkezzünk meg!

ez is érdekelni fog

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.